A tartalmi seo alapjai – hogyan írj bomba tartalmat, ami jól működik?

olvasási idő: 8 perc

Ahogy már korábban több bejegyzésben is említetem, a tartalmi seo alapja a minőségi content. A tartalmi seo a keresőoptimalizálásnak csak egy szelete, nem minden, de elengedhetetlen. Minőségi tartalom nélkül teljesen felesleges, belevágni a keresőoptimalizálásba. Tipikusan a “sok hűhó semmiért” lesz érvényes az egész tevékenységre. És ami szintén fontos, hogy az olvasónak írjuk a szöveget (ne csak a keresőnek). Egész pontosan, az általunk megírt cikk, aloldal, tartalom, olyan téma legyen, amire a felhasználók keresnek a Google-ben. Ez fogja garantálni a weboldalunkra érkező forgalmat. Tartalmi seo csak segít egy jó szöveg tuningolásában, tökéletesítésében, ezáltal a felhasználói élmény és a konverzió növelésében.

Egy kiemelkedő tartalom jellemzői

Ne felejtsük el, hogy minden tartalomnak az a célja, hogy forgalmat generáljon a weboldalunkra és konverziók szülessenek! Ha webshopod van vásárlás, ha szolgáltató vagy megrendelés stb. Ehhez olyan contenttel kell a weboldaladnak rendelkezni, ami megoldja a felhasználó problémáját, vagy választ ad a kérdéseire. Itt kiemelném a tartalom relevanciájának fontosságát! Mindig egy kiemelt ügyféligényre fókuszálva kell létrehozni a tartalmat. Nem magunknak írunk kedvtelésből, hanem az olvasónak, hogy konvertáljon! Ha az alap minőség adott, akkor tudunk eredményesen a tartalmi seo-val foglalkozni!

" Tartalmi seo - hogy még jobban működjön a szöveged"

Először kell hozzá egy olyan termék/szolgáltatás, amire igény van. Ha nincs értelmezhető keresési volumen arra amit kínálsz, akkor már az első pont előtt meghalt a sztorid. Tudod, sivatagban homokot árulni… Hiába lesz tartalmi seo szempontjából a weboldalad első osztályú, ha a kutya se keresi. Tételezzük fel, hogy olyan a szolgáltatásod, amit az emberek keresnek, szükség van rá, mert problémát oldasz meg! Innen induljunk.

1. Kulcsszókutatás és használat

Az első lépés az, hogy az új tartalmad egy olyan kulcsszó köré épüljön, aminek van értelmezhető forgalma a keresőben. Hisz egy olyan kulcsszó, ami nem hoz látogatót, tudod beszéltük az elején: “sok hűhó semmiért”. Itt fontos megjegyezni, hogy a magas forgalmú kulcsszavakra elég nagy a verseny. Sokkal nehezebb bekerülni az első oldalra, mint egy alacsonyabb forgalmú kulcsszó esetében. De a kulcsszavakról és a kulcsszókutatásról egy külön cikk fog szólni. Tehát leegyszerűsítve, olyan témát kell választani, amire van kereslet.

2. Releváns tartalom az adott kulcsszóra

Képzeld el azt a helyzetet, hogy valamire nagyon nagy szükséged van. Azonnali megoldást keresel a problémádra, amelynek számodra kiemelten fontos. Ezt egy példával szeretném szemléltetni:
Szombat délután épp toalett használatot követően, megnyomod a wc tartályon az öblítő gombot, elkezd csobogni a víz, de le már nem folyik a csatornába. Próbálkozol pár házi praktikával, de a helyzet nem javul. Tehát keletkezett egy olyan problémád, melynek megoldásához azonnali segítségre van szükséged.

Szerencsére 2025-öt írunk, gyors szívroham után előveszed a telefonod és beírod a keresőbe: dugulás elhárítás Budapesten 0-24 XIII. ker. A Google találati oldalán megjelennek a dugulás elhárítást non stop vállaló budapesti cégek a XIII. kerültben. Igen ez lenne az optimális helyzet, de lesznek olyan találatok is, amik nem, vagy nem teljesen relevánsak a keresésedre! Ezek azok a cégek akik erre a keresésre optimalizáltak (dugulás elhárítás Budapesten 0-24 XIII. ker) de:

  • nem érhető el hétvégén
  • nem a XIII. kerületben dolgoznak
  • nem szállnak ki azonnal
  • nincs hibavonal
  • nincs elérhetőség vagy kontakt
" A kulcsszavak fontossága és a relevancia emelése"

Ezek a cégek a tartalmi seo-val kihasználták (legalábbis próbálják kihasználni) a keresési kifejezés által szállított forgalmat. De mi lesz itt a hiba? Rengeteg lesz az ő weboldalukról a visszafordulás. A visszafordulás az a felhasználói magatartás, amikor valaki megnyit egy weboldalt, és pár másodperc elteltével kilép onnan, visszatér a találati listához és tovább keres. És mi következik ebből? A felhasználó beírta a problémáját (keresési kifejezés) és nem találta meg a megoldást a választott oldalon. Ezért kiemelten fontos, hogy a tartalmunk tényleg releváns legyen a választott kulcsszóra, ha nem, akkor nagyon magas lesz a visszafordulási arány, ami ront a helyezésen. És ne felejtsük el azt sem, hogy konverziónk sem születik abban az esetben, ha nem minket választanak.

Régebben a kulcsszóhalmozással (amikor fütyültek a relevanciára) még meg lehetett élni, de egyre kifinomultabb a Google algoritmus és nagyon nagy hangsúlyt fektetnek a minőségre. A keresőmotornak és a felhasználónak is az a célja, hogy a lehető leghamarabb megtalálja a problémájára a megoldást.

3. Tartalom struktúra, olvashatóság, vizuális élmény minden eszközön

Kezdjük a reszponzivitással. Az internethasználat szinte teljes mértékben a mobil eszközökre összpontosult. A legtöbb weboldal esetében szerintem nem lövök mellé, ha azt mondom, hogy a felhasználók 75%-ka mobil eszközről internetezik. Ezért elengedhetetlen, hogy tartalmunk kifogástalanul jelenjen meg a telefonok kisebb kijelzőjén is. Nehéz eldönteni, hogy ez tartalmi seo, vagy inkább technikai, de egy biztos, a tartalmi seo-t is érinti. Hogy miért? Gondolj csak bele… Olvasol egy cikket a laptopod 15″-os kijelzőjén. Ott egy 8-10 soros bekezdés teljesen kényelmes, nem ront az élményen, maximálisan fogyasztható. Viszont ugyan ez a bekezdés mobiltelefonon élvezhetetlen lesz. Soknak tűnik, fárasztó, unalmas hatást kelt, nem lesz kedved még beletekerni sem. Viszont az, hogy a bejegyzéseket hogyan tördeljük már tartalmi seo-hoz köthető.

Jöjjön is a tördeléshez a címsorok és a struktúra kialakítása. Nagyon fontos, hogy a látogatónknak legyen kedve elolvasni a cikkedet. Ehhez pedig vizuális élményre van szükség. Kiemelések, eltérő betűtípusok, színek, képek, változatos tartalmi elemek. Ha ezeket használod, akkor érdekes lesz, változatos, hívogató, gusztusos. Gondolj bele, te is szívesebben olvasol egy olyan szöveget, (a seo szövegírásról a linkre kattintva olvashatsz) amire ránézni is kellemes. Mint egy A4-es terjedelmű tartalmat, egy blokkban, tagolatlanul. Kisebb fogyaszthatóbb blokkokba kell kidolgozni ahhoz a cikket, hogy fenntartsd az érdeklődést. A tagolásban segítenek a címsorok, a beillesztett képek, az egyedi blokkok, felsorolások. Ezek mind-mind könnyítik és élvezetesebbé teszik az olvasást.

4. Áttekinthetőség, erős címsorok, logikus felépítés

Amikor valaki megnyit egy cikket, legtöbbször csak átfut rajta. Elolvassa a címsorokat, megnézi a képeket, és eldönti érdekes-e számára amit talált, vagy sem. Ezért fontosak a jó címsorok és a logikus felépítés, hogy rávegyük olvasónkat, jól jár a bejegyzésünk elolvasásával.

(Itt megint visszaköszön egy kicsit a relevancia) Maradjunk a duguláselhárítós keresésnél. Ahhoz, hogy az oldalon maradjak kattintás után, nagyjából a következő címsorokra van szükség:

  • Eldugult a wc-je? Azonnali megoldást keres?
  • Hogyan dolgozunk?
  • Kiszállási díj, és munkaterület
  • Ha dugulása van hívjon minket
  • Budapest egész területén “kihúzzuk a sz@rból! (ezt nem bírtam kihagyni, de szerintem ezek működnek 😀 )
  • Mit kell tennie?
  • Hívjon minket egy órán belül lefolyik!
" Szöveg nem csak olvasmány hanem vizuális élmény is egyben"

Tehát ilyesmi felépítés alapján tudom azt, hogy jó helyen járok. Már a címsorokban is megerősítést kaptam, hogy a problémámat az adott cég meg fogja oldani. Non-stop elérhető, Budapesten dolgoznak, van telefonszám, leírják mit kell tennem a megoldáshoz… Jónak tűnik elsőre nem?

És ha nem az azonnali problémák megoldására keresünk, akkor nagy valószínűséggel végigolvassák a bejegyzést. Nyilván, ha otthon állsz a sz@rban, nem fogsz menő cikkeket olvasni… De egy átlag témában, ha nem keltik fel a figyelmed a címsorok képek, akkor a következmény –> katt az “X”-re.

5. Meta adatok – szerintem ez is tartalmi seo

A Meta Title: Ez az a címsor, ami a Google találati oldalán megjelenik a cégek neve mellett. Itt nagyon fontos, hogy elővegyük a kreatív írói képességeinket, mert ez nagyban befolyásolja, hogy valaki megáll-e a tartalmunknál vagy sem. Picit gondolkodni kell, de ha tudod, mire van szüksége a leendő ügyfelednek, akkor menni fog. Egy feladat van, jobb címsort írni, mint a konkurencia.

Meta Description: A cím párja… Ha ügyesek voltunk és megragadtuk az olvasó figyelmét a frappáns címsorral, akkor jön a nagyobb falat. Meg kell győzni, hogy kattintson. Itt is elő kell venni minden kreativitásunkat és olyan leírást rittyenteni, ami azt sugallja a keresőnek, hogy minket kell választania. Megpróbálom a dugulásos helyzetből kiindulva egy példával szemléltetni mire gondolok.

Rossz példa: (Meta cím) A Dugo Kft 2008 óta foglalkozik vezetékek dugulásának elhárításával
Rossz példa: (Meta leírás) Válassza a több mint 20 éves Dugo kft.-t. Szakértelmünkkel garantáljuk, hogy gyors minőségi és precíz munkát végzünk minden kedves ügyfelünk örömére

Jobb példa: (Meta cím) Duguláselhárítás azonnal! Budapest egész területén!
Jobb példa: (Meta leírás) Hívjon minket a hét bármely napján! 06301234567 Kihúzzuk a sz@rból, egy órán belül elhárítjuk a dugulást!

"Meta cím és leírás - amiért megállítják a tartalmad és rá is kattintanak"

Személy szerint azt gondolom beleférnek ezek a “viccek”. Kicsit segít kivenni az élét a dolgoknak. De ezen túlmenően, az első rossz példák, rengeteg olyan információt tartalmaznak, amire jelen pillanatban nincs szükségünk. Nem jövünk tőle lázba, nem érezzük azt, hogy erre van most szükség. Addig a második esetben a jobb példánál, pontosan azt nyújtják, amikre ebben a helyzetben szükségünk van. Megoldást, és választ minden első körös kérdésre. Ki, mikor, megoldja-e, mit kell tennem?

Fontos tehát, hogy a meta címet és leírást is igazítsuk a keresés jellegéhez. Ha azonnali beavatkozást igénylő problémára nyújtunk megoldást, hagyjuk a mellébeszélést. Koncentráljunk a lényegre, a kereső is ezt teszi. Pontosan érthetően vázoljuk mit kap, ha kattint. A Meta Title azért van hogy felkeltsük a kereső figyelmét. A Meta Description pedig azért, hogy “rávegyük a kattintásra”.

6. Call to Action / CTA / Cselekvésre való felhívás

A legfontosabb, a leglényegesebb a szempontunkból, amiért az egészet csináljuk, amiért rengeteg energiát, időt és munkát ölünk a tartalmi seo-ba is. Hát persze, hogy a lehető legtöbb konverzió! És ehhez mire van szükség? Arra, hogy ösztönözzük a tartalmunk elfogyasztását követően a felhasználót a cselekvésre. Nagyon sokszor előfordul még a mai napig, hogy nincs egy tartalomban egyértelmű, erős felhívás a cselekvésre. Már a 68 éves édesanyám is tudja mit jelent a CTA… Rengeteg weboldal van, ahol egyszerűen nem értem, hogy mit várnak tőlem. Vagy még rosszabb, nincs is opció cselekedni. Megint rossz, annyi a lehetőségem, hogy nem tudom melyiket válasszam.

Tehát a CTA: Fontos, hogy minden tartalomnak legyen egy fő célja. Ez lesz a konverzió az oldalon, amit a látogató (optimális esetben) végrehajt, ha végzett az olvasással. Meggyőztük, minket akar.

Nekem az a meggyőződésem, hogy egy landing oldal (alap esetben minden optimalizált tartalmunk egy landing oldal) két opciót kínál:
1. Kattintanak a CTA gombra
2. Bezárják az oldalt
Azt gondolom, ezeken kívül minden más teljesen felesleges és nem hoz konverziót adott pillanatban.

Milyen egy jó CTA?

Egyértelmű: pontosan tudnom kell, hogy mi történik a gombra kattintva. Tisztába kell lennem vele, hogy ez “milyen következményekkel jár”. Egyértelmű felirat: ha vásárlás, akkor megveszem. Ha feliratkozás, akkor feliratkozom. Ha telefonhívás, akkor hívjon most. Ez is sokat javíthat a konverziós arányon. Ha oda van írva gombra, hogy hívjon most, akkor tudom ha megnyomom hívom most, és nem fogok meglepődni, ha a telefonom tárcsázni kezd. Ha feliratkozásra kattintok, tudom, hogy meg kell adnom az e-mail címet. Stb…

Egy célja van: egyetlen egy dolog van fókuszban! Nincs több opció, mert akinek van minimális kételye az el fog bizonytalanodni és a könnyebb utat választja. Ha el akarok adni, nincs helye feliratkozásnak. Ha fel szeretnék iratkoztatni, akkor nincs kérdőív vagy egyéb funkciók. Hajlamosak az emberek a könnyebb utat választani. Vásárlás helyett több információ vagy hírlevél feliratkozás.

"CTA- Call To Action - a cselekvésre ösztönzés fontossága"

Hírlevél feliratkozás helyett egy mókás teszt vagy további információ. Döntsd el mit szeretnél. Olyan tuti nem lesz hogy valaki döntéshozatal előtt mindent szeretne egyszerre. Gondolj bele, bemész egy kávézóba, kérsz egy presso kávét, és megkérdezik: cukorral vagy anélkül, akkor ebből fogsz választani. Ha mondja a pultos, van risretto, cortado, cappucino… Rizstejjel vagy borsótejjel kéred? Cukorral édesítőszerrel vagy mézzel szeretnéd? Ott állsz és fogalmad sincs, hogy mit szeretnél. Ha csak kávé van tejjel vagy anélkül, másodpercek alatt megszületik a döntés.

Egy fontos tanács: tartalmilag úgy építsd fel a szövegedet, hogy a vágykeltést követően is legyen CTA. Ha valakinek ügyesen felkeltetted az érdeklődését, nagyon jó, ha “idő előtt” azt tudja mondani, nekem ez kell! Elég amennyit tudok róla, birtokolni akarom!

A tartalmi seo-nak a hatékonyságát könnyedén tudod ellenőrizni, ha be van kötve az oldalra egy hőtérkép, pl. a Hotjar. Ezzel pontosan látni fogod a felhasználók viselkedését az oldalon. Hol töltenek el sok időt, melyik CTA-ra kattintanak többen, hol lépnek ki az oldalról. Nagyon fontos információkat tudhatsz meg akár az ingyenes verzió használatával is.

A tartalmi seo lényege

Azt gondolom az a legfőbb célunk a tartalmi seo-val, hogy minden összhangba legyen, és minden egy célt szolgáljon, a konverziót! Oké, hogy alapértelmezetten a keresőoptimalizálásban azért megy a harc, hogy megszerezd a Google találati listájának az első helyét. De itt nem áll meg a folyamat. Az, hogy az első oldalon szerepeljünk egy eszköz ahhoz, hogy a lehető legnagyobb forgalmat hozzuk el a keresőből. És ezt a lehetőséget megragadva kell kihoznunk a legtöbb konverziót a weboldalunkból. A seo ebben is segít. Ha informatív értékes tartalmat szolgáltatunk, akkor hálás és elégedett lesz az olvasó.

Tudod: azért hoztuk létre az adott tartalmat, hogy megoldjuk a felhasználó problémáját. Ezt mindig tartsd szem előtt, csak így működik. Pusztán egy első oldalas helyezéssel semmire nem mész. Ki is kell maxolni a megszerzett látogatókból származó lehetőséget.

Szívesen segítek neked is abban, hogy előrébb kerülj a Google találati listáján. De akkor is számíthatsz rám, ha szeretnél több konverziót, javítanád a konverziós arányodat. Ne feledd, ha 1%-ról 2%-ra emeljük a konverziós arányt, akkor megkétszerezzük a weboldalról származó bevételedet! Nézd meg, hogy mit kapsz egy seo auditot követően, neked melyik területen van szükséged segítségre?

Ha tetszett e bejegyzés kérlek oszd meg!

Facebook
LinkedIn

Érj el nagyobb forgalmat, tegyél szert több bevételre!

Minél többen érkeznek a weboldaladra, annál több vásárlót, fizető látogatót érsz el. Ebben tudok segíteni neked! Növeljük a weboldalra érkező organikus forgalmad volumenét, a weboldalon pedig javítjuk a konverziós arányt.  1000 látogatónál 1%-os konverzió emelkedés 10 új látogatót jelent. Keress többet, hozz el a piacodról magasabb profitot!

Kattints a gombra és kérj egy ingyenes konzultációt!

Hasonló bejegyzések:

SEO - Árak 2025-ben

Seo árak – mennyibe kerül a keresőoptimalizálás?

Elég nagy a szórás 2025-ben a seo árak tekintetében Magyarországon, ezért is próbálok ezzel a cikkel segíteni neked, hogy megtaláld az “arany középutat”. Rengetegen kiemelkedő és jó szakember van hazánkban, ...
Elolvasom →
" Tartalmi seo - hogy még jobban működjön a szöveged"

A tartalmi seo alapjai – hogyan írj bomba tartalmat, ami jól működik?

Ahogy már korábban több bejegyzésben is említetem, a tartalmi seo alapja a minőségi content. A tartalmi seo a keresőoptimalizálásnak csak egy szelete, nem minden, de elengedhetetlen. Minőségi tartalom nélkül teljesen ...
Elolvasom →
"technikai seo és a seo optimalizálás érthetően"

Technikai seo – Nem jelenik meg a weboldalad a Google-ben?

A technikai seo a keresőoptimalizálás meghatározó része. Rengeteg területet foglal magába, amit külön külön bemutatok, bemutattam a seo blog cikkeiben. Több tartalomban kiemeltem, hogy önmagában a seo mit sem ér, ...
Elolvasom →
Ha idáig eljutottál
nincs más dolgod mint kitölteni az űrlapot!

Kérj ajánlatot!