Elég nagy a szórás 2025-ben a seo árak tekintetében Magyarországon, ezért is próbálok ezzel a cikkel segíteni neked, hogy megtaláld az “arany középutat”. Rengetegen kiemelkedő és jó szakember van hazánkban, de sajnos még mindig sok a haszonleső kókler, akik csak “lehúznak”, mindenféle eredmény nélkül. Nézzük miket érdemes figyelembe venned amikor seo szakembert/ügynökséget választasz, hogy elkerüld a csalódást…
A SEOtech-nél kifejezetten figyelek az alacsony marketingköltséggel rendelkező mikrovállalkozásokra, akiknek nagyon korlátozottak a lehetőségeik, így a seo árak borzasztóan fontosak számukra. Ezért nekik külön csomaggal készültem! A speciális ajánlatot a cikk alján találod!
Amivel érdemes tisztába lenned
A seo áraknak az etikai szempontokat figyelembe véve tükröznie kell a szolgáltató tapasztalatát, rutinját és azokat az éveket, amit a keresőoptimalizálással töltött. Ez nem azt jelenti, hogy egy friss szakember gyengén fog teljesíteni, de ha nincs mögötte semmi, akkor mindenféleképpen növeli a kockázatot. Amit még meg kell fontolnod, hogy alkalmi beruházásként tekintesz a keresőoptimalizálásra, vagy a marketing stratégiád meghatározó része?
Én a hosszútávú együttműködésben hiszek. Azt gondolom az alkalmi seo projektek tűzoltásra, hibák feltárására és javítására, valamint elakadások kiküszöbölésére a leginkább alkalmasak. Tehát a rövidtávú célok teljesítésére. Viszont a keresőoptimalizálás tekintetében sokkal kifizetődőbb, hosszútávon gondolkodni.
Rendszerben hatékonyabb és könnyebb
Sokan azt gondolják, hogy el kell dönteni egy vállalkozásnak, hogy a seo mellett teszi le a voksát, vagy a PPC hirdetésekre támaszkodik. Szerencsére nem kell vagy az egyiket, vagy a másikat választani. Tökéletesen dolgoznak együtt a magasabb bevételért. Talán azt érdemes megjegyezni, hogy a keresőoptimalizálás hosszú távon hozza a legjobb számokat, míg a PPC hirdetés már rövidtávon is eredményes. Kiemelném azt is, hogy a PPC kampányok talán legnagyobb hátránya: ha kikapcsolod a hirdetéseket, vagy csökkented a keretösszeget, akkor ezzel arányosan a bevétel is csökkeni fog.
Nézzünk meg egy hosszútávon sikeres stratégiát. Az induláskor érdemes nagyobb figyelmet összpontosítani a hirdetésekre, hisz egy vállalkozás a kezdeti szakaszban nem büszkélkedhet kimagasló látogató számmal. De emelett ugyan olyan fontos a weboldal seozása. Ha kezd a keresőoptimalizálásnak köszönhetően beindulni at organikus buli, akkor értelemszerűen a PPC költségeket lejjebb tudjuk csavarni, mert a seo szépen hozza a látogatókat.
Közép és hosszútávon az ideális helyzet, amikor a keresőoptimalizálás folyamatosan hozza a weboldalunkra a látogatókat. Így a PPC hirdetéseket elegendő a nagyobb, időszakos kampányainkra tartogatni. Ez azért is jó megközelítés, mert így jobban lehet tervezni a hirdetéseket, hisz az oldal hirdetések nélkül is konvertál. Az időszakos kampányok meg az extra bevétel lefölözésére szolgálnak.
PCC és SEO együtt
Alapvető információ, hogy Google Ads hatékonyságát emeli, ha egy keresőoptimalizált weboldalra érkeznek meg a hirdetésből átkattintók! Miért? A Google-nek nagyon fontos a relevancia. Szeretne tökéletes tartalmat szolgáltatni a keresőknek. Ezért aki ilyen tartalommal/hirdetéssel rendelkezik, előnyben részesül.
SEO vonatkozásában az előny: A minőségi tartalom ott lesz az első oldalak és az első pozíciók egyikén (idővel). Ami rengeteg organikus forgalmat jelent. A Google első 3 organikus pozíciója viszi el az összes organikus kattintás 70%-át. Így remélem érted miért ennyire fontos a top helyezés?
PPC vonatkozásában az előny: Nagyon fontos szempont, hogy a hirdetésünk relevanciája kiemelkedő visszajelzést kapjon. A hirdetés céloldalán megtalálhatóak legyenek a hirdetésben használt kifejezések és kulcsszavak, valamint a hirdetés szövege illeszkedjen a céloldal szövegkörnyezetébe. Ha magas a hirdetésünk relevanciája: olcsóbb lesz a kattintás, a hirdetésünk a többi hirdető reklámja előtt fog megjelenni. Ez pedig azt jelenti, hogy olcsóbban jutunk több kattintáshoz.
Tehát optimális esetben a PPC és a SEO nem verseng egymással, hanem együtt erősítik egy vállalkozás céljait. A hirdetést kezelőknek fontos tehát egy jól optimalizált oldal. Nem csak tartalmilag, hanem technikailag. A Google hátrébb sorolja a nem reszponzív weboldalakat, a lassú akadozó honlapokat és amik nem rendelkeznek áttekinthető struktúrával. Ez a hirdetések pozíciójára és az organikus találati listára egyaránt igaz.
A seosnak miért jó, ha jók a hirdetések? Rengeteg fontos adatot lehet kiszedni jól optimalizált hirdetésekből. Számtalan kulcsfontosságú felhasználói viselkedést rejtenek a Google Ads kimutatások, amik óriási előnyt jelentenek, mert tudunk rá seo stratégiát optimalizálni. Valós adatok validálják a keresőoptimalázálással foglalkozó szoftverek “tippjeit”.
Nézzük tehát a seo árakat 2025-ben
Technikai seo audit költsége
A technikai seo auditról bővebb információ itt érsz el. A lényege, hogy a seo szakember/ügynökség tüzetesen átvizsgálja a weboldaladat keresőoptimalizálás szempontjából A vizsgálat kiterjed a kulcsszavakra, belső linkstruktúrára, a weboldal technikai állapotára, tartalmi seo-ra. Egyszóval minden fontos tényezőt megvizsgálnak (kiemelten azokat, amik Google rangsorolási tényezők!)
A seo audit árát befolyásolja a weboldal összetettsége és mérete is. Jellemzően 80.000 Ft és 450.000 Ft közötti sávban realizálódnak az ajánlatok.
Tartalmi seo árak
Itt az a legmeghatározóbb kérdés, hogy a meglévő tartalom optimalizálására vagy új keresőoptimalizált tartalmak írására van szükség. A meglévő tartalom optimalizálása általában 10.000 Ft és 30.000 Ft között mozog. A seo optimalizált szövegírás már inkább 15.000 Ft és 50.000 Ft között (per tartalom). Persze itt erősen befolyásoló tényező, hogy mennyire terjedelmes és mennyire szakmai szöveget kell megírni. Ez nem csak a vállalkozás profiljától, hanem a piaci versenytől is függ.
Csak, hogy egyértelmű legyen mire gondolok: ha te vendéglátósként tevékenykedsz, és a fő kulcsszavakra a Google első oldalán jellemzően 2-3 ezer szavas cikkek vannak, nem lesz elegendő egy alap 1200 szavas cikk. (mert a szöveg terjedelme is rangsorolási tényező)
Viszont ugyan ez igaz fordítva is. Ha gyenge a konkurencia és a jó öreg 6-7 száz szavas cikkek vannak a topban, akkor teljesen felesleges az 5-6 ezer szavas szakértői cikkek megíratásával terhelni a büdzsédet, mert valószínüleg kisebb terjedelemre van igény. (kezdetnek mindenképp elég ide a “rövidebb kb. 1500-2000 szavas cikk a sikerhez)
Kulcsszókutatás árak
Egy elég fontos alappillére a stratégiánknak. A kulcsszavak azok a kulcs kifejezések a tartalmunkban, amik alapján felismeri a Google, hogy miről írunk. Ezt az intelligens algoritmusok a szöveg tartalmából és a szóhasználatból tudják kikövetkeztetni. Például, ha egy fagyis cikket írsz, a kézműves fagylaltokról, akkor a fagyi és a fagylalt kifejezés sokszor fog szerepelni. Ezért olyan kulcsszavakat kell/érdemes választani, ami egyben keresési kifejezés is. Ez azt jelenti röviden, hogy olyan kulcsszavakra optimalizáljuk a tartalmainkat, amire megfelelő mennyiségű Google keresés fut le egy hónapban. Ez fog értelmezhető forgalmat generálni az oldalunkra.
De vissza a seo árakhoz. A kulcsszó kutatás általában /db áron megy 500 Ft és 1500 Ft közötti sávban. Egy valamirevaló indulási stratégiához azért minimum 100 db-ra szükség van. Lehet projekt áron is ajánlatokat találni. Ebben az esetben egy 100-150 kulcsszavas kutatás 50.000 Ft és 300.000 Ft között lesz.
Havi díjas keresőoptimalizálás árak
A legoptimálisabb választás lehet a havi díjas seo. Ez szokta követni az auditokat. Egy jó seos vagy ügynökség, az auditot követően egyből ajánlatot tesz a havi díjas seora. Ez gyakorlatilag a feltérképezett oldal folyamatos seo optimalizálását jelenti. Ez is lehet fix időre szóló megállapodás, vagy határozatlan idejű szerződés (legtöbbször minimum időszak meghatározásával).
A seo árak a havi díjas szolgáltatások esetében, az alapok (technikai seo és tartalmi seo) 80.000 Ft – 300.000 Ft között. A teljes seo kivitelezés 100.000 Ft és 500.000 Ft között, a csomag tartalmától és a feladatok nehézségétől függően.
Én ezt is másképp csinálom, kifejezetten mikro vállalkozásokra specializálódva! Erről lejjebb olvashatsz bővebben!
Mennyibe kerül a keresőoptimalizázlás – Összegzés
Rengeteg szakember (és nem szakember) dolgozik a piacon. Valaki évtizedek óta, valaki 1-2 éve. Vannak akik iparágra specializálódtak, és vannak akik “multifunkcionálisan” képesek kiemelkedően teljesíteni, szinte kivétel nélkül minden iparágban. Ezért alapból is nagyon magas a szórás ezen a területen. A seo árak megítélését nehezíti még az is, hogy gyakran a versenytárshoz igazítva áraznak a szakemberek. (Amikor nem a saját szolgáltatásunk és munkánk van beárazva, hanem egy “klasszikus piaci trendet” követünk.)
Azt javaslom nektek mindig úgy válasszatok, hogy erőfeszítés nélkül tudjátok kikalkulálni a költségvetésetekből. Fontos, hogy ellenőrizhető legyen a választott szakember, hogy az elvégzett munkát időnként csekkolni tud. Rengeteg félreértés alakulhat ki abból, ha a tevékenység nincs megfelelően dokumentálva, így vagy megcsinálták a SEO-t vagy nem… Az igényeidhez mérten válassz szolgáltatást és csomagot. Fokozatosan haladj előre. Mérlegeld mi az amit te is el tudsz végezni, és mi az amit mindenképpen ki kell szervezni.
SEO ajánlat Mikrovállalkozásokra specializálva!
Óriási a verseny a Google első pozícióiért. A seosok mindent megtesznek, hogy a legnagyobb projekteket/ügyfeleket megszerezzék. Mi lesz így a kicsikkel, akik sok esetben már egy auditot sem tudnak megfizetni. Ha nagy erőfeszítések árán kigazdálkodnak egy átfogó auditot, hogy tudják hányadán álnak, a kivitelezésre sokszor már nem marad. Így legtöbb esetben az audit is teljesen felesleges volt. A szükséges teendőket elvégezni megfelelő technikai és seo ismeretek nélkül nem fogják tudni. Vagy egyszerűen nincs idejük foglalkozni a megvalósítással házon belül.
Ekkor jön a SEOtech
Szabadúszóként dolgozom, jelenleg egy fejlesztővel. Megmondom őszintén sokkal jobban kedvelem a kis családias hangulatú vállalkozásokat, mint a nagy kkv-kat. (Lehet csak sok a rossz tapasztalat beszél belőlem, de valahogy sokkal könnyebben tudok azonosulni velük. Több érték, több szív, és több lélek, a kevesebb pénz mellett.)
És így jött az ötlet. Mivel ebben a miliőben szeretek és dolgozok a leghatékonyabban, így kézenfekvő volt, hogy őket szeretném elsősorban kiszolgálni. A struktúra szerintem transzparens, és kifizetődő nekem is és az ügyfeleknek is. Mi a lényeg? Teljes értékű seo, hosszabb időtartamú szerződéssel.
SEOtech MikroProjekt (SMP)
A gyakorlatban ez úgy néz ki: Megkeresel, mert szeretnél fejlődni, magasabb látogatószámra és több konverzióra van szüksége a vállalkozásodnak.
Ezt követi egy ingyenes konzultáció, melynek keretén belül átbeszéljük, mit vársz el a keresőoptimalizálástól és neked mik lennének a komfortos seo árak. Itt már adok is egy ajánlatot a következő lépésre, ami egy seo audit.
Tartunk egy átfogó alap seo auditot, melynek az ára 40.000 Ft és 70.000 Ft közötti összeg a weboldal méretétől függően.
Ezt követően egy meeting keretén belül megosztom veled a tapasztalatokat az eredményeket prezentálva. Felállítunk egy seo stratégiát, ami biztosítja azokat a célokat, amiket szeretnél elérni a weboldallal (forgalom, konverziószám, látogatottság stb.). És ezt egy olyan idősávon osztjuk el, amit kényelmesen ki tudsz gazdálkodni hónapról hónapra.
Mik az SMP előnyei?
- figyelembe véve a seo árakat roppant kedvező fizetési konstrukció
- folyamatosan dolgozom a weboldaladon (ez a Google számára is előny)
- nem kell egy összegben óriási pénzt kifizetned
- ugyan abban a szolgáltatásminőségben részesülsz mint a nagyok, csak hosszabb időre elosztva
Ha nagyon trendi szeretnék lenni (de nem szeretnék csak az átláthatóság kedvéért hoztam ezt a példát), akkor fogalmazhatnék úgy is, hogy keresőoptimalizálás részletre. Ugyan úgy meg tudod venni te is a “Teslat”, csak nem egy összegben, hanem kényelmesen úgy fizeted, hogy a munka is halad, és neked sem kell hirtelen nagy pénzösszegtől megválnod!
Azt gondolom ez mind a kettőnknek WIN/WIN helyzet. Nekem lesz tervezhető bevételem hosszabb időre, neked pedig organikusan fog növekedni az oldalad!
Csak töltsd ki az űrlapot, válaszd a SEOtech MikroProjekt opciót és hamarosan kereslek!*Ha a megvalósítás útját választod, van időd, megfelelő alaptudásod szívből ajánlom az ite-hu-t Itt mindent megtalálsz az alapokról, amit seo kivitelezőként tudnod kell.